افشای دروغ BBC در گفتگو با گری سیک

«گری سیک» در سال ۱۹۸۵ در خصوص تحولات سال های انقلاب اسلامی ایران و تماس های برقرار شده بین ایران و آمریکا در آن سال ها کتاب «All Fall Down» را نوشت.

در خصوص صحت و سقم ادعای بی بی سی گفتگویی با پروفسور «گری سیک» که این روزها مشغول تدریس در دانشکده علوم سیاسی دانشگاه کلمبیا در نیویورک می باشد و همچنین مسئولیت پروژه خلیج فارس ۲۰۰۰ این دانشگاه را بر عهده دارد انجام داده ایم که مشروح آن در زیر آمده است.

برنامه جهانی غذا (WFP)

برنامه جهانی غذا بازوی کمک رسان غذایی نظام ملل متحد است.
کمک رسانی غذایی یکی از ابزارهایی است که امنیت غذایی را ارتقاء می بخشد. امنیت غذایی بدین معنی است که همه مردم همواره دسترسی به مواد غذایی مورد نیاز برای یک زندگی سالم و فعال داشته باشند. سیاستهای حاکم بر استفاده از کمک غذایی برنامه جهانی غذا باید معطوف به ریشه کن کردن فقر و گرسنگی بوده و هدف نهایی کمک رسانی غذایی می بایست حذف کامل گرسنگی باشد.

قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون تأسیس سازمان جهانی مالکیت معنوی

‌الف – هنگامی که تمامی کشورهای عضو اتحادیه پاریس به عضویت سازمان درآیند، حقوق،
تعهدات و دارایی دفتر اتحادیه یادشده به دفتر‌بین‌المللی سازمان منتقل می‌شود.
ب – هنگامی که تمامی کشورهای عضو اتحادیه برن به عضویت سازمان درآیند، حقوق،
تعهدات و دارائی دفتر اتحادیه یادشده به دفتر بین‌المللی‌سازمان منتقل می‌شود.

‌قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به متن کنوانسیون شامل مقدمه و بیست و یک
ماده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ چهارم مهر ماه یکهزار‌و سیصد و هشتاد مجلس
شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۳۸۰.۷.۲۵ به تأیید شورای نگهبان رسیده است.

متن فارسی کنوانسیون وین ۱۹۶۹ در خصوص حقوق معاهدات

نسخه اصلی این عهدنامه که متون انگلیسی، چینی، اسپانیایی، فرانسوی و روسی آن به طور یکسان معتبر هستند به دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل خواهد گردید.
نمایندگان تام الاختیار امضاء کننده زیر که از سوی دولتهای متبوع خود به نحو مقتضی مجاز بوده اند، عهدنامه حاضر را امضاء نموده اند. وین بیست وسوم ماه یکهزارونهصدوشصت و نه میلادی { عهدنامه در تاریخ بیست و سوم ماه مه یکهزار و نهصد وشصت و نه میلادی از جانب کشورهای زیر امضاء گردیده است : افغانستان، آرژانتین، باربادوس، بولیوی، برزیل، کامبوج، شیلی، کلمبیا، کنگو، (برازاویل)، کاستاریکا، اکوادور، فنلاند، غنا، گواتمالا، گویان، هندوراس، ایران، جامائیکا، کنیا، لیبریا، ماداگاسکار، مکزیک، مراکش، نپال، نیجریه، پرو، فیلیپین، سودان، ترینیدادو توباگو، اروگوئه، یوگوسلاوی، و زامبیا} .

کنوانسیون منع شکنجه وسایر رفتارها و مجازات های ظالمانه، غیر انسانی یا تحقیر آمیز

هر دولتی می تواند در زمان امضاء این کنوانسیون یا الحاق آن اعلام دارد که خود را موظف به اجرای بند ۱ این ماده نمی داند. دولتهای عضو دیگر با احترام به هر کشوری که این حق و شرط را برای خود محفوظ داشته اند، خود را موظف به اجرای بند ۱ این ماده، در مورد آن کشور نمی دانند.

تاریخچه و ساختار کنوانسیون تغییر آب و هوا

تبادل اطلاعات مربوط به اجرای کنوانسیون از طریق دبیرخانه کنوانسیون انجام می شود. این اطلاعات، مواردی نظیر آمار ملی کلیه گازهای گلخانه‌ای از جمله منابع انتشار و چاهک‌های آنها، شرح کلی اقدامات انجام شده یا آتی هر عضو برای اجرای تعهدات کنوانسیون و سایر اطلاعات را شامل می‌شود. هر کشور عضو ۶ ماه پس از لازم الاجراء شدن کنوانسیون برای آن عضو اولین تبادل اطلاعاتی خود را انجام خواهد داد. اطلاعات مبادله‌شده توسط اعضاء می‌بایست در اولین فرصت توسط دبیرخانه کنوانسیون در اختیار کنفرانس اعضاء (COP) و یا هیئتهای فرعی دیگر قرار گیرد. این اطلاعات تا زمان مطرح شدن در کنفرانس اعضاء، محرمانه تلقی می‌شوند. کنفرانس اعضاء در اولین نشست خود ترتیبات لازم را برای پشتیبانی فنی، مالی و اطلاعاتی کشورهای در حال توسعه ارائه می‌نماید و نیازهای مالی و فنی لازم برای پروژه های پیشنهادی و اقدامات مقابله‌ای را تعیین خواهد کرد.

این کمیسیون در ژانویه ۲۰۰۳ به عنوان بخشی مستقل که به مسائل ملی می پردازد تاسیس شد و با همکاری ادارات فدرال و ایالتی برای رسیدگی به جرائم مهم و سازمان یافته فعالیت میکند. این کمیسیون همه نیروهای امنیتی و پلیس استرالیا را برای تقویت مبارزه با جرائم شدید به همکاری فرا میخواند.

مسئولیت روزنامه نگاران در ژاپن

اخبار و عکسهای منتشره در روزنامه ها را میتوان به سه بخش کلی از لحاظ کپی رایت طبقه بندی نمود:

۱ مطالبی که مشمول کپی رایت نیست.

۲ مطالبی چون گزارشها و مقالات دانشگاهی که تحت پوشش کپی رایت هستند، اما به منظور اهداف اجتماعی و عمومی میتوان اقدام به انتشار آنها نمود۱.

۳ مطالب خبری تحت پوشش و حمایت مطلق کپی رایت

ابعاد مختلف بررسی «فاجعه منا» در محاکم بین‌المللی

از جمله حقوق ثانویه بشر، حق بهداشت است که دولت عربستان از آن استنکاف کرده است. همچنین در بسیاری از مصاحبه‌ها اشاره شده است که «برخی از مصدومین حادثه منا به دلیل نبود آب و عدم دسترسی به خدمات بهداشتی جان باختند». دولت سعودی می‌توانست به هر نحوی (مثلاً با استفاده از بالگرد)، آب یا هر نوشیدنی دیگر را به دست زائران برساند. ضمن اینکه زمینه‌ای برای دسترسی به بهداشت عمومی را فراهم کند. این موضوع می‌تواند در شورای حقوق بشر ملل متحد مورد بررسی قرار گیرد. ایران می‌تواند در این زمینه تقاضای گزارشگر ویژه از شورای حقوق بشر ملل متحد را داشته باشد و موضوع را از این طریق پیگیری کند. همچنین این موضوع را می‌توان در سازمان بهداشت جهانی مورد بررسی قرار داد تا از بروز چنین فاجعه‌ای در آینده جلوگیری شود. برای این کار لزوم استناد به موارد نقض بهداشت عمومی و عدم ارائه آب آشامیدنی به زائران را بایستی مورد توجه قرار داد.